מר סמיר חסיין, ראש המועצה המקומית דיר חנא
נכבדי,
ברצוני לברך אתכם כאורחי דיר חנא בברכה המסורתית שלנו "אהלן וסהלן". בברכה זו אנו קוראים לכם לבוא לבקר, להשתתף ולהשתלב בחיים הקהילתיים של הכפר, לתרום לו וליהנות מכל הקיים בו, בהיותו ישוב שעדיין שומר על חלק מהממדים המסורתיים והקהילתיים המזרח תיכוניים.

בחירת דיר חנא למקום כנס בנושא "שיקום ארכיטקטורה מסורתית ים תיכונית" על ידי יוזמי הכנס מבורכת. זאת משום שבדיר חנא אפשר ללמוד על מורשת הבניה המסורתית הים תיכונית, על הטכניקות המסורתיות מחד ועל האתגרים, האיומים והאפשרויות הטמונים בשימור מורשת זו כמנוף לפיתוח הישוב מאידך.

המועצה המקומית דיר חנא מעונינת בשיתוף פעולה רחב לטובת שימור המורשת, וקוראת לגופים הפועלים בתחום זה לחבור יחד עמה להחייאת המורשת הבנויה המסורתית כאן בדיר חנא כמו גם בישובים כפריים ערביים נוספים. דעתי היא כי שימור המורשת היא לא רק טיפול באבן, במרכז העניין ניצב האדם. על ידי תהליך של הגברת המודעות בקרב הקהילה לחשיבות המורשת אותה היא נדרשת לשמור, ניתן יהיה להגיע לתוצאות בנושא זה למען החברה בהווה ובעתיד.

אני קורא מעל במה זו לכל הגופים והמוסדות המקומיים, ערביים וישראליים כאחד, כמו גם למוסדות הבינלאומיים, לפעול יחד לגיוס המשאבים הדרושים לשימור המורשת שעוד ניתן להציל מאובדן. אני מאמין כי פעולה למען שימור המורשת וטכנולוגיות הבניה שהתפתחו באופן אורגני ביישוב תטיב עם הקהילה המקומית ועם ערכיה.

אין כוונתי להאריך בדברים, ברצוני לברך את כבוד השר מג'אדלה על השתתפותו בכנס חשוב זה, לברך את מר שוקה דורפמן מנהל רשות העתיקות, את הדוברים ואת כל האורחים. ברכה מיוחדת ליוזמי הכנס פרופ' ראסם ח'מאיסי, מיכה כהן ויעל נעמן; אנו נמשיך לשתף פעולה עם כולכם למען קידום המודעות לשימור המורשת הים תיכונית. לבסוף ברצוני להודות לעומדים בראש פרויקט רהבימד על תמיכתם בפעילות בארץ.
לסיום, שוב אני אומר אהלן וסהלן ומאחל לכם כנס מהנה ושהייה נעימה ומלמדת בדיר חנא.

בכבוד רב
סמיר חסין, ראש מועצה מקומית דיר חנא