"הר נבו" נבנתה כולה מעץ, בשיטה שבה נבנה קודם השלד - שדרית וצלעות – שלאחר מכן צופה בלוחות חיצוניים. צלעות הספינה והלזבזת (חיזוק לאורך הספינה) יוצרו מעץ קשה במיוחד שזיהויו עדיין לא ודאי (כנראה תות)[1]. לוחות הציפוי נעשו מעץ אורן. בספינה יש חדר מכונות ומנוע דיזל מתוצרת קטרפילר שמיקומו באזור בסיס הצלעות. בסיפון העליון מצוי תא נהג, מטבחון ושירותים ותא שינה קטן.
שלד הספינה, כולל כל הצלעות, השתמר במצב מעולה. ניכרת פגיעה בעיקר בשדרית ובחלק קטן מלוחות הציפוי שהיו ממוקמים בחרטום הספינה. רוב מסמרי הפלדה שיוצרו במיוחד לצורך בניית הספינה נשמרו במקומם. בסיפון העליון השתמרו המבנים השונים כמעט ללא פגיעה מהותית, למעט זכוכית החלונות שלא שרדה.
כל עבודות השימור, לרבות שטיפת הספינה בוצעו באתרה החדש.
(1) בשלב ראשון פורקו לוחות הציפוי שהתפוררו (כעשרה אחוזים מכלל הלוחות). פורקו גם חלקים שהיו בסכנת פגיעה כתוצאה מעבודות השטיפה. בשלב זה נשרו מהספינה חלק ממסמרי הפלדה ששימשו לחיזוק הלוחות לשדרית.
(2) הספינה נשטפה במים בלחץ גבוה לצורך נטרול המלחים. במהלך השטיפה זוהו כתמים חומים באזור הסיפון והיה חשש מפגיעה בקטריאלית.
(3) הספינה הוספגה בחומר אנטי-בקטריאלי אורגני (שאינו מזיק לבני אדם). טיפול זה הוא חד-פעמי.
(4) לאחר שטיפה וייבוש באוויר הפתוח הותקנו לוחות ציפוי במקום אלו החסרים, שוקמו הדלתות, החלונות ומכסה המנוע, וכן שוחזר תורן הספינה. תקרת הזכוכית והלזבזת העליונה שוקמו.
(5) הספינה נצבעה (בצבע הדומה לזה המקורי) לצורך הגנה מנזקי שמש. בשל העדר מידע וחוסר בתיעוד לא שוחזרו פסי צבע שהיו במקור על הספינה.
המלצות להמשך טיפול ותחזוקה
(1) יש להציב את הספינה על כן קבוע לצורך טיפול סופי בשדרית ולתצוגה.
(2) יש לבצע מעקב שתכליתו לזהות את הופעתם של כתמים על הצבע.
(3) יש לחדש הצבע לפי הצורך.
(4) מומלץ לשחזר קטע של המזח לצד הספינה או להעתיק קטע ממזח העץ המקורי לצורכי תצוגה והמחשה.